tisdag, september 18, 2007

Reklam och redovisning




Halsbandet är en reklambild. Det är min kompis som har sidan pärlbesatt som har gjort det och jag blev så förtjust.
På hennes sida ligger det i scannern och nu här hos mig hänger det runt halsen. Lite skoj att man kan "hänga upp" det om man som jag är ovan vid långa halsband.
den beigea blusen är kanske inte det vackraste i garderoben, men den hade en bra bakgrundsfärg för fotografering bestämde jag mig för.
Numera kan man även gå till hennes sida från mina länkar här intill.



Äntligen kom lintröjan med på bild!
Min första tanke när jag tog den på mig var från länge sedan. Jag gick nog på högstadiet när jag fick nys om att man kunde sy ihop fyra skurtrasor till en tröja. En sådan gjorde jag, men den användes inte så värst mycket. Men känslan mot kroppen var densamma med den här tröjan. Det känns lite orättvist mot lintröjan att jag fick den känslan, framsidan är bra mycket snyggare än en skurtrasa, men efter ett tag så försvinner känslan, det är bara innan man har "tempererat in den".
Den är lite tung, men den blir bra till lite svalare sommardagar.

10 kommentarer:

Garngamen sa...

Skitsnygg tröja i Lin.Grattis.Den måste du vara helnöjd med. Sitter bra också. gillar mönstret. Och din kompis med halsbandet är kul! Jo, det är lätt att bli tokig med pärlor.

Strumpstickan sa...

Snygg tröja!

pärlbesatt sa...

när jag provgick halsbandet hade jag det med dubbla flärpar på vardera sidan fisken och så fisken på höger sida (om en imaginär mittpunkt på bröstet), simmandes uppströms kan man säga. att ha det fritt hängande har jag inte ens tänkt på.. men det är ditt halsband att göra precis vad du vill av! :D

vilka otroliga saker du stickar!!

Cecilia N sa...

Ja nu i morse gick det upp ett eller annat ljus för mig när jag såg din scannade bild, pärlbesatt. Så nu har jag fattat hur det var tänkt. (Tror jag. ;-))

Hihi, provgå halsband. Alla hantverkstekniker har sina egna knep.

Elisabet. sa...

Du står lika snett som jag själv .., så där upptäckte sjukgymnasten att jag stod i kassan och berordrade mig omgående att ändra ställning.

Sen blev jag bättre i ryggen ..-) hälsar hon som inte stickar, utan tittar på annat ...

Elisabet. sa...

Jag menar att du vilar på ena höften .. så gör jag med ..-)

Cecilia N sa...

Elisabet! Det är en gimmick att jag står så snett på den bilden, jag står medvetet snett. Jag får väl helt enkelt lägga ut en bild på beskrivningen så får du se. ;-)

Anonym sa...

Håller med de andra om att det är en jättesnygg tröja! Halsbandet är också läckert!

Bloggblad sa...

Verkligen snyggt! Både tröjan och halsbandet.

Anonym sa...

men du, jag tittar på tröjan, tvärsnygg