måndag, september 03, 2007

Orkat mäta

Tack Tina som hittade åt hur mycket garn som beräknas gå åt.
Nu har jag varit på Coop Forum och lånat en fruktvåg.

Det verkar som att jag har 261,33 meter garn. (En provbit på 40 meter borde ge ett hyggligt närmevärde, visst?)
Enligt Tinas formel skulle det tydligen gå åt 402 meter.

Varför blir jag inte lycklig?

Inte ens det ljusare garnet av samma kvalisort kan rå på den bristen.

Nåja. Jag köpte garnet för jag tänkte att det skulle bli mysiga vantar, inte för att jag trodde att det skulle räcka till en tröja till en liten tjej på tre år. Så det får väl bli vantar då. Eller nåt. Suck.

5 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Fruktvåg...hmmm...Påhittigt!

Anonym sa...

Ja, det låter ju som om det skulle vara lite väl lite. Du kan ju alltid chansa och prova, det är ju bara en ungefärlig beräkning, men om magkänslan säger att det inte räker - gå på den.

Det blir ju istället ett par urfina vantar!

Strumpstickan sa...

Blanad med något annat?

Cecilia N sa...

Jo alltså...
Jag funderar på att försöka färga ett liknande garn på ett liknande sätt.

Men jag har ännu inte undersökt hur "liknande" det är och om jag har "liknande" färger att färga det med.
Tror jag ska höra med Ulla vad hon använt för färg.

Ska deppa klart först. ;-)

Anonym sa...

Tack för det fina e-kortet! Vi hade en underbar dag som tyvärr tog slut alldeles för fort....
Föresten så har jag utmanat dig på min blog. ;)