onsdag, september 08, 2010

resestickning



Tänk vad man kan hinna bara man blir inspärrad på en buss (eller två) i fem timmar.
Den är lite "frasig" när man tar på den och jag fruktar lite att den ska vara lika omedgörlig för utblockning som den superwashsjal jag stickade 2008. Men blir den för liten med det garn jag har av den här sorten (traderafynd, ett nystan) så får jag väl fylla på med mitt egna. Men då tror jag inte det är lönt att försöka härma färgningen av det här garnet utan det får nog i så fall behålla sin naturliga färg.

2 kommentarer:

Dabelin sa...

Underbara färger än så länge i alla fall!
Tack för tipset om spinnrocken, strax kommer det upp bilder på mitt andra försök att skaffa en...
Jodå, jag har läst om dina rock-äventyr, därför visste jag att kolla om det gick att justera spänningen...
Tänkte dock inte på att spinnvinge är nödvändigt...
Den "nya" har spinnvinge, men den har bara en "vinge"... Undra hur dumt det är??

Dabelin sa...

Tack för hjälpen igen! Jag har aldrig sett ospunnet lin, så det kan jag inte alls relatera till...
De där handtagen, de är båda aningen böjda i toppen, inte någon krok.
Och jag har två... Hmm...
Nämnde jag att det finns ett litet hål, bredvid det stora till lodräta pinnen med vågrät pinne, där handtagen passar?
Ja ja, jag kanske fattar bättre efter jag varit på kurs nästa helg... :-)