onsdag, februari 08, 2012

Snygg sjal

Nån som minns att jag en gång i tiden köpte ett solgult garn på kon som jag skulle sticka en sjal av? The Ultimate Shawl, så att säga. Det ultimata sjalmönstret tycker jag mig ha hittat lite nu och då, men jag har aldrig kommit till skott. Nu är jag där igen:

http://www.knitty.com/ISSUEwbis11/PATToceanspray.php

Det tråkiga är att mina händer inte alls tycker att jag ska "hålla på" just nu. Surfa är också sånt som känns.

Håll alla tummar (ni som kan ... :-\) att jag åtminstone kan avsluta sånt jag påbörjat.

2 kommentarer:

Karin sa...

DEN är läcker! Och enligt beskrivningen komplicerad i mönstret utan att vara svår att göra. Kan det bli bättre?

Cecilia N sa...

Risken är väl att man får spunk efter bara några lövrapporter och sen har resten kvar ...
Men det är ju löven som är pricken över i.