fredag, augusti 09, 2013

Fylla år jag spinns

Rubriken hänsyftar på den s k båsmetern som utvecklats i Lottens bås.

Fast nu var det inte så mycket jag som spann den här dagen utan mina gäster.

Det är inte riktigt så konstigt som det ser ut. Det är fotografen, a k a jag, som inte sett att drivhjulen skymmer varandra.
 
 
 
Även en underbar sommardag tar slut så småningom och vi får flytta in. Alla fick välja mellan rock och slända.
Alla gästers trådar tvinnades senare samman (som en tråd) mot en tråd som jag spann. Jag har tänkt att jag ska sticka någon sorts minnesmärke över dagen av garnet senare.
 
Tack familj och vänner som var här och spann!
 
Den lila sommartoppen premiäranvändes, men mer om den en annan gång.

2 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Båsmeterhyllningar och tjolahoppspinn!

(Nej, jag har inget vettigt att tillägga, men jag blir så glad av båsmetern.)

Cecilia N sa...

Tjolahopp!