lördag, augusti 19, 2006

Klar, men oblockad

Nu ikväll stickade jag äntligen klar min sjal!

Jag började sätta en blocktråd längs ena sidan, men det är för mörkt, det får vänta tills ljuset finns.

Men det är ju förfärligt vad den är liten!! Inte större än en sjalett!
Nå. Jag stoppar is i magen och bestämmer mig för att bedömma storleken sedan den är blockad.
Det går ju att dra i den åt olika håll, kanske till och med samtidigt. Och då bliir den ju större. Tills man släpper...

Och blir jag fortsatt besviken får jag väl lägga på några rapporter till. Jösses. Det finns ju mycket garn kvar. Nystanet är visserligen mindre nu än när jag började. Men det är inte oroväckande litet än. Och så köpte jag en härva till... Vad ska jag med den till? (Ingen mer spetsstickning den här sommaren iaf. Till det är sommaren alltför kort kvar.)

Inga kommentarer: