lördag, juli 09, 2011

Ännu mera skryyt!



Numera utflugna dottern har stickat en Harry Potter-halsduk, inklusive köpt tygemblem från amazon.uk och sytt dit. Alltihop har hon gjort utom uppläggningen och de första åtta varven som hon fick i födelsedagspresent tillsammans med en låda garn till resten.

Hon är stolt och jag är stolt.
Hon var på Trafalgar Square nu häromdagen när det var stort avskedstagande av epoken där man kunde se fram mot nya HP-händelser som böcker och film.

Dessvärre började det regna och hon svepte sin svarta mantel om sig och upptäckte så småningom detta:



Manteln färgade av sig! På halsduken! (Och andra kläder också, men de var ju köpe och kan tvättas våldsamt.)

Finns det någon som har jättebra tips om hur man får bort felfärg från superwash?
Dessvärre kan man inte köra "klipp och klistra" metod, jag har funderat i de banorna också, men det finns på nästan alla gula sektioner på åtminstone ena sidan.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Man får vara stolt över barn och barnbarn!

Som du ser är jag hemma igen efter att ha lagt allt åt sidan i fyra dygn (var bara borta 3½, men ack så mycket tid det tog att förbereda och packa). Nu ska jag ta tag i sånt som ligger i min dator igen! Så vi hörs!

Cecilia N sa...

Och jag som hoppades att du hade nån mirakelkur mot färg på fel ställe!

Det låter skönt det du skrev om skärgården.