onsdag, juli 27, 2011

*morr!*


Efter 15 cm:s stickning av tröja på rundsticka så började det komma ut så pass från rundstickans snävare omkrets att man kunde mäta. Och upptäckte att tröjan var i snävaste laget.

Och när jag bläddrade runt bland sidorna i mitt block som handlade om just den här tröjan, för att finna måtten på mottagaren, så såg jag det jag hade befarat: jag ska sticka på nr 4, inte på nr 3 ...
Tyckte väl att det kändes lite väl stabbigt, "tyget" i ryggen ...

Nåja. Då finns det inte bara en estetisk anledning till att arbeta om mittenflätan och flytta två andra paneler så de sitter mer centrerat.

Min mans oförvånade min över detta besked tror jag vi låter bli att beskriva ytterligare här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men OJ va duktig du är!!! Jag är mäkta imponerad. Keep up the good work!
/Sofia

Cecilia N sa...

Tack.