torsdag, juli 07, 2011

Skryt


Här är de (hittills) färdiga babymössorna. (Jo, för jag "var ju tvungen" att leta reda på mer garn i gömmorna för att göra fler. En till i en bomullsblandning lär det bli och just nu sitter jag med det lila garnet som blivit spetskofta och spets och gör en mössa.)


Igår och i förrgår gjorde jag garn. I förrgår spann jag och igår tvinnade jag och tvättade. Fortfarande lika oregelbundet garn som vanligt, men det hänger rätt så rakt i alla fall. (Bilden tagen på skuggsidan.) Sisådär 60 gram blev det. Sen tog kardfloren slut.

Sist jag tvinnade garn blev jag "galen" av att drivtråden hela tiden for av hjulet. Jag tyckte jag såg att spinnrocken var sned och funderade på om man skulle försöka få den justerad till ett entydigt läge. Som det nu är så är det gnirkmån.
Men så tog abstinensen över i förrgår och det gick jättebra att spinna. (Iaf vad gäller drivtråden) Och så gick det lika bra att tvinna.
Nä, det där med spinnrock är ett mysterium.

Jag har blivit lite sugen på att färga också. Hittade Färghäxans blogg och det ser såå spännande ut.

Inga kommentarer: